De facility services van F-Fort

Bij de term ‘facility services’ wordt al gauw gedacht aan het voorradig hebben van verschillende kantoorartikelen zoals printcartridges en dat iedere werknemer een ergonomische werkplek heeft. Facility services, ook wel facility management of facilitaire dienstverlening gaat om het creëren van een gezonde en goede werkplek voor de werknemers. Maar het gaat nog een stuk verder: facility services dragen in onze ogen namelijk bij aan het werknemersgeluk binnen je organisatie. 

Ik wil het werknemersgeluk verhogen binnen mijn organisatie

De facility services van uw organisatie onder de loep nemen

Facility services zijn het kloppende hart van uw organisatie. Wanneer de processen hier niet op orde zijn, zal de hele organisatie hiervan de effecten voelen. Daarom is het belangrijk om processen binnen facility services hoog op de agenda te zetten. Wanneer de communicatie tussen werknemers, leidinggevenden en/of leveranciers niet soepel loopt, de organisatie kampt met vraagstukken rondom duurzaamheid of wanneer het bedrijf verhuist naar een nieuw pand is het tijd om de facility services binnen de organisatie onder de loep te nemen. 

 

Verandermanagement binnen facility services toepassen

Meetbare resultaten behalen door middel van verandermanagement. Dat is waar onze kracht ligt. Als organisatie heeft u het gevoel dat het beter kan, maar u weet niet precies waar u moet beginnen. Of u heeft een concreet vraagstuk. Bij F-Fort bekijken we in de beide situaties de huidige situatie en gaan vanuit daar een einddoel formuleren. We luisteren dus niet alleen naar uw vraagstuk en voeren dat klakkeloos door, maar graven dieper. We zoeken naar de achterliggende behoefte van dit vraagstuk om op die manier tot de kern van het probleem te komen. 

In het onbekende voelen wij ons het meeste thuis. We reageren flexibel op situaties en bedenken overal een passende oplossing voor. Aan de hand van uw vraagstuk formuleren we een einddoel. Maar net zoals de stad Rome niet in een dag gebouwd werd, zijn er van de beginsituatie tot aan het einddoel een aantal stappen te nemen. 

Daarom werken we met tussentijdse sprints. Per sprint wordt een (tussen)doelstelling geformuleerd terwijl we op weg zijn naar het einddoel. Een sprint wordt onderweg verder bepaald of bijgestuurd waar nodig. Na de inschatting van de duur van het project, werken we constant naar het einddoel. Dit wordt ook wel een agile werkwijze genoemd. 

Onze werkwijze

In vier stappen werken we naar een succesvolle transitie toe:

  1. Klantbehoefte in kaart brengen
  2. F-Fort Quickscan
  3. Transitie begeleiden en uitvoeren
  4. Duurzaam continueren

Doelen waar regelmatig naartoe wordt gewerkt zijn onder andere het inrichten van het kantoor van de toekomst, (her)huisvestingsvraagstukken, het uitvoeren van innovatieve aanbestedingen, voldoen aan duurzame energielabels en innovatieve mobiliteitsconcepten. De tijdsduur is afhankelijk van de haalbaarheid van het doel. Dit kunnen korte interventies zijn of langere trajecten. 

Veranderingen binnen facility services door middel van het Rijnlands organisatiemodel

Onze werkwijze is gebaseerd op het Rijnlands organisatiemodel. Hierin staan kennis en vertrouwen centraal. Onze agile-werkwijze zorgt ervoor dat we kort-cyclisch en doelgericht te werk gaan. Onze unieke aanpak garandeert resultaten op korte én lange termijn bij veranderprocessen in complexe organisaties.

Ons F-Fort team heeft ruime ervaring bij overheden, profit en non-profit organisaties. We analyseren wat uw bedrijf echt verder brengt en helpen verandering door te voeren. We staan midden in uw bedrijf of organisatie, er is persoonlijk contact met uw collega’s op de werkvloer en kennis wordt onbegrensd overgedragen. Zo zorgen we ervoor dat uw organisatie ook blijft innoveren lang nadat wij met een goed gevoel zijn vertrokken. Verandering vraagt tenslotte F-Fort.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Maak kennis met Jessica van Hees-Jongman

Neem contact op met Jessica